BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 2 September 2009

Bab 2


"Mama..Ryna tak nak sekolah kat Taiwan la...Lagi satu.yang mama suruh Ryna sekolah kat tempat golongan VIP tu apasal???Bentak Eryana.Dia tidak setuju dengan cadangan mamanya.Kenapa dengan tiba-tiba dia dipaksa belajar di Taiwan??

"Ryna,jangan macam ni....Papa nak Ryna warisi papa.Terkenal.Tahu tak??"Kali ini papanya menyampuk.

"Owh..mentang-mentanglah papa ni DATO',senang-senang nak suruh Ryna jadi terkenal??"marah Eryana.Dia juga tidak menyangka papanya akan bertindak sebegitu.

"ERYANA!!"tempelak papa dan mamanya serentak.Mahu saja dilempang...tapi,apakan daya.....anak tunggal.Tak sanggup rasanya.

"Eryana...listen,kawan apa..ramai yang anaknya jadi artis.Tengok..Dafi.Yang nyanyi lagu sayang-sayang tu.Ayahnya kawan papa tau...papa nak Ryna jadi macam dia."Terang papanya.Papanya ingat Eryana akan lembut hati dan setuju.Tapi,Eryana bingkas dari tempat duduk dan......

"Owh...nampaknya papa dah kene terpengaruh dengan kawan-kawan papa la ye??tak sangka la..."sangkaan papanya ternyata salah.Eryana bukannya akan lembut hati...malah keras kepala!!!

PANGGG!!

Satu tamparan besar hinggap ke pipinya.Tak sangka papanya begitu.Selama ini dia tidak pernah dipaksa...apatahlagi dilempang.

"Okey..kalau papa nak sangat...Eryana akan pergi..tapi ingat...Ryna takkan layan papa macam apa yang Ryna selalu layan!!!"Eryana segera memasuki biliknya.Pintu biliknya dihempas dengan terrrrrrlalu kuat.Geram rasanya!!!!

*************************************************************************************

Eryana segera mengambil handfonenya dan mencari individu yang bernama Irsyad.Mahu berjumpa agaknya.
*****
"Sapa yang tepon aku malam-malam ni???Ish mengganggu je la...."bebel Irsyad sendirian.

"Helo...sapa ni???"

"Owh,Eryana yang hari tu kita jumpa???"

"Nak jumpa!!!"Hampir sakit jantung dibuatnya.Irsyad sangat terkejut....

"Takkan malam ni nak jumpa...tak manis la...sekarang dah pukul bape???"

"Tak pe la...nanti saya pergi sana...."

Selesai berakap dengan Eryana,dia terpaksa berkemas untuk berjumpa dengan Eryana.'Apalah pompuan ni??macam gila je...tapi bagus jugak..tak ramai sangat orang kat public tu.....'ngomel Irsyad sendirian.

*****
Lain pulak di rumah banglo serba mewah ni....ukan maksudnya rumah Irsyad tak mewah...cuma rumah Eryana terlebih mewah....

Eryana pula hanya menunggu Irsyad di belakang rumah..kalau kat depan rumah nanti kene sound dengan papanya pula.Apalah Eryana ni....berani-beraninya keluar malam-malam buta ni???

dicatat oleh>sweet memory

0 ulasan: