BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 12 September 2009

Bab 6



"Arghhh!!"Di sana terlalu boring...tak ade teman...nak harapkan Raysha??buang masa dia ajak Raysha.Menyesal!!

"Kenapalah aku terfikir nak bawak minah tu ke sini??Buang masa je...''itulah perkataan yang selalu Eryana ulangi.

''hye...awak Eryana kan??"tiba-tiba ade orang tegur dia dari belakang....

"Awak siapa??"Tanya Eryana.Pelik sangat....

"Saya Farish....ayah awak hantar saya kat sini.Selamat berkenalan...''pertuturan Farish sangat lembut.Tapi hatinya tak kan cair...dia hanya mahu Irsyad!!

"Cat Farish ke??''seloroh Eryana.

''Muka saya macam Cat Farish ke??"Giliran Farish untuk bergurau...

''Takde la...ni,awak disuruh datang sini untuk ape??explain sikit.."tanya Eryana.

"Papa awak suruh jaga awak...''Terang Farish.

''Owh...''

''Kenapa???"

"Awak kene simpan rahsia saya kalau saya suruh simpan...faham??"Eryana memberi amaran.Farish sekadar mengangguk.

*************************************************************************************
Selepas sampai ke Taiwan,Irsyad terus ke rumahnya.Dah lama dia tak balik rumah.Ntah roboh kot rumah tu sekarang....

"Eryana??"semasa dia berjalan..dia ternampak Eryana dengan seorang lelaki.

"Irsyad!!''jerit Eryana yang dah perasan Irsyad ada kat tepi tembok.

''Irsyad..awak ada kat sini??''Tanya Eryana.

''Yup...tempat asal saya memang kat sini..rumah saya pon ada kat sini.''Terang Irsyad.Dalam hati Irsyad..nak je tanya..''takkan Eryana ade boyfriend?''

''Owh kenalkan...ini penjaga saya..Farish.''Fuh..hati Irsyad dah tak risau lagi..rupa-rupanya mamat ni penjaga....

"Hai...''sapa Farish.

''Hai...saya Irsyad.''balas Irsyad.

*************************************************************************************
Hari ni Eryana dah mula sekolah.Kat sana best!!tapi yang peliknya..kat sana pon ada pelajaran bahasa melayu...patut la Irsyad fasih dalam bahasa melayu...kat sana juga Eryana dapat kawan....

KRINGGGG!!!

Waktu rehat da datang.Sekarang barulah pelajar perempuan dengan pelajar lelaki bebas berjumpa.Dia nak jumpa Farish...nak tanya keadaan sekolah bagi Farish.

"Hai..awak pelajar baru kan??"tanya seorang perempuan yang sedang menghampirinya.Perempuan itu bagaikan pengurus bagi seseorang.Dia tak pakai baju sekolah.

"ya....''Suara gugup Eryana datang.Tak berani nak cakap dengan pengurus...

"Owh...nama saya Nansha.Saya pengurus bagi....''

"Cik Nansha...''tiba-tiba Pengetua sekolah panggil Cik Nansha....sibuk je la pengetua sekolah ni.....

"Okey la..saya minta diri dulu....''pinta Cik Nansha lalu meninggalkan Eryana seorang diri.....

dicatat oleh>sweet memory

0 ulasan: