BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 11 September 2009

Bab 5


Akhirnya...dia dan Raysha telah berlepas ke Taiwan.Dia ingat lagi masa kat airport.Ade ke patut....Raysha kene tanya dengan papanya macam la papanya polis...

"Awak ni lelaki ke perempuan??"soalan itu diajukan kepada Raysha.Raysha hanya menunduk.Siap kau Eryana...bila da sampai Taiwan...aku belasah kau!!

''Pak cik tanya awak...awak ni lelaki ke perempuan??!!"Alamak!!bapak singa ni da mula nak terkam orang....

"Saya kawan kepada boyfriend Eryana.Dia tak jadi datang kerana ada masalah keluarga.Dia suruh saya gantikan dia masa dah nak pergi.''tergagap-gagap suara Raysha.Dia dah tak de alasan lain dah!

''Owh cakaplah awal-awal.Ni tiket untuk awak...Eryana suruh pakcik belikan untuk awak...''lantas Dato' Emran menyerahkan sekeping ticket kepada Raysha.

"Tu pesawat dah sampai papa...kami pergi dulu...''hah!!Eryana mula tukar topik.Kesian kat kawannya tu...kene soal dengan bapak die.....nak ketawa takut papanya perasan....tahan je la....

"okeylah...kamu jaga Eryana betul-betul....''pesan papa Eryana kepada Raysha.

"okey papa...bye....i always miss you!!"jerit Eryana lalu meninggalkan papanya bersama PA papanya.

*************************************************************************************
Lain di Malaysia.Irsyad selalu ditemu ramah,temu bual dan selalu menandatangani kertas peminat-peminat.Woi!!lenguh tangan tu...boleh patah...kalau sujuta surat..macam mana???Aduh....

"Danish...aku nak balik esok...."bisik Irsyad dalam diam kepada Danish.Salah seorang daripada ahli band nya.

"Kau gile...esok kan kita ade temu ramah dengan...."

"Kau ganti tempat aku...."potong Irsyad.Saat itu..Danish membuntangkan mata.Tak percaya!!takkan secepat itu dia mahu pulang ke tempat asalnya??

"Kenapa terlalu awal??''tanya Danish.

"Aku nak balik sekolah.Kan kita masih pelajar??cuma kita datang sini untuk cuba jadi terkenal.Sekarang kita dah terlalu terkenal!!aku nak balik..kat sana kita masih belum cipta nama.''

''habis budak-budak lain??nak bawak??"Selepas Danish berkata sedemikian...dia memandang ahli-ahli band nya yang lain.

"Tak payah..."ringkas jawapan Irsyad.

"Okey..nanti aku suruh Cik Nansha beli ticket."Danish mula setuju.Dia akan menyuruh pengurusnya membelikan ticket untuk Irsyad.Dan pastinya Cik Nansha akan ikut Irsyad.

dicatat oleh>sweet memory

0 ulasan: